vrijdag 23 januari 2015

In tuin en keuken...met de bibliotheek - gelezen : Good Food (Laurianne Ruhé) en De tuin op tafel (tijdschrift)

In de nog altijd korte reeks - het moet niet altijd fictie zijn....

Ook een bibliotheekmedewerker neemt wel eens een boek mee naar huis - we kunnen niet alles lezen tijdens de werkuren....


Een recent kookboek - verse groenten op de cover én een frisse dame - meer is er soms niet nodig.
En toch - ik had beter moeten weten. "Word in 1 maand de beste versie van jezelf" - als ik zoiets lees dan komt de argwaan in mij boven. Op de achterflap lees ik dan ook dat de schrijfster een heus bedrijf runt. En ik ben dan ook niet verbaasd dat het eerste recept 100 pagina's op zich laat wachten. Intussen zie ik gojibessen en chiazaden voorbijkomen, lees ik dat ik moet eten als de oermensen en zijn mijn ogen gaan knipperen van de opdringerige layout. En hoera - eindelijk op pagina 132 : heerlijke frittata. Honger had ik allang. Maar het volgende recept vertrekt dan weer van een blikje tonijn - en er volgen nog rijstwafeldingen en lijnzaadcrackertoestanden.
Dit was dus een vergissing. Maar ik weet zeker dat "Good Food" zijn weg zal vinden naar veel tevreden klanten.


Gelukkig was er ook "De tuin op tafel" - een ontdekking.
Leuke ideeën en frisse tips - onverwachte ingrediënten. En ik smulde van snijbiet en gepocheerd ei - las over kweekkastjes en tuinieren in potten - noteerde veelbelovende tips voor tuinboeken - en was aangenaam verrast dat het bij kruiden ook eens over daslook en zilverzuring ging.
En minstens één recept haalde mij helemaal over de streep : soufflé van zoete aardappel met zwarte chocolade en geroosterde amandels. Hmmmm !!
Aanbevolen dus !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten